جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در ۶ نقطه هرمزگان که از طرف ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به‌عنوان مناطق سفید و کم‌خطر اعلام‌شده بود، اقامه شد.

نماز جمعه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، برپایی نماز جمعه این هفته نوزدهم اردیبهشت ۹۹ در شهرستان‌های پارسیان، بستک، خمیر، بشاگرد، سیریک و جاسک، استان هرمزگان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شد.

امامان جمعه این شهرستان‌ها پس از دو ماه تعطیلی نماز جمعه، مردم را به تقوای الهی، رعایت فاصله اجتماعی و کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا به‌ویژه در ماه مبارک رمضان تأکید کردند.

نمازگزاران همراه خود سجاده و مهر آورده بودند و با رعایت فاصله فیزیکی قبل وحین نماز و همچنین با داشتن دستکش و ماسک در مصلاهای نماز شرکت کردند.

ویروس کرونا ظرفیت‌های کشور را شکوفا ساخت

امام‌جمعه سیریک گفت: شیوع ویروس کرونا هرچند یک بلای عظیم است اما در پی آن بسیاری از ظرفیت‌های کشور در این مدت شکوفا شد و شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های جهادی و علمی به پیشرفت‌های شگرفی دست یافتند.

حجت‌الاسلام حسن حیدری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان سیریک افزود: همچنین در این مدت نقاب از چهره زشت غربی‌ها کنار زده شد و همگان شاهد بودند که اقلام بهداشتی همچون ماسک را از همدیگر دریغ می‌کردند، اما مردم مو من انقلابی ایران، در رزمایش مواسات و همدلی، عظمت و بزرگی خود را به‌درستی نشان دادند.

وی بیان کرد: در شهرستان سیریک نیز به همت خیران، بسیجیان، مراکز نیکوکاری و نهادهای انقلابی در چندین مرحله کمک‌های معیشتی زیادی بین نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

امام‌جمعه سیریک همچنین ضمن انتقاد از گرانی و تورم در شرایط کرونایی اظهار کرد: مدیران و مسئولان باید نظارت دقیقی بر مواد غذایی و سایر اقلام داشته باشند و جلوی گرانی بی‌رویه را بگیرند.

حیدری با اشاره به شترهای سرگردان که بارها خانواده‌ها را داغدار کرده است، گفت: این روند تا چه زمانی باید ادامه یابد تا مسئولان به فکر چاره‌اندیشی باشند؛ دستگاه قضا باید نسبت به کوتاهی مسئولان و داغدار شدن خانواده‌ها ورود جدی به این موضوع کند.

وی همچنین با تبریک میلاد باسعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: این امام همام، کریم اهل‌بیت است و علاوه بر کمک‌های زیاد به فقیران و نیازمندان داشتند، همه اموال خویش را نیز با نیازمندان تقسیم کرد و لذا ایشان الگوی ممتازی برای رزمایش (مواسات، ‌همدلی و کمک مؤمنانه) برای انسان و جامعه اسلامی است.

در برابر بلایا باید از صبر و نماز کمک گرفت

امام‌جمعه بندر خمیر نیز گفت: یکی از مهم‌ترین دستورات قران و دین مبین اسلام این است که در برابر حوادث و بلایا همچون ویروس کرونا باید از صبر، نماز و توجه به خدا کمک بگیریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعیب صالحی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان خمیر افزود: در مواجهه با بیماری کرونا که تمام کشورها را درگیر خودکرده، راه و نسخه آن صبر است.

وی بیان داشت: ایران تاکنون توانسته است مساله بیماری کرونا را مدیریت کند و شرایط به نسبت مقبولی با ورود به‌موقع مسئولان و کادر پزشکی و همراهی مردم با ستاد مبارزه با این ویروس در حوزه ابتلا و درمان داشته باشیم.

امام‌جمعه بندر خمیر اظهار کرد: در این شهرستان نیز تصمیم‌های خوبی گرفته شد که با همراهی مردم تاکنون تعداد افراد مبتلا به این ویروس کم است اما لازم است به مردم و مسئولان متذکر شویم که اعلام وضعیت سفید به معنای تمام شدن این شرایط نیست بلکه اگر مراقبت نکنیم امکان شیوع و تشدید بسیار بالاست.

وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه اظهار کرد: در کنار الزام به تبعیت از دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا و همه دستورالعمل‌ها، دعا و تضرع، مناجات باخدای متعال در دستور کار قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: مردم ایران همچنین با احسان و نیکوکاری در این ایام به ندای رهبر معظم انقلاب در قالب رزمایش کمک مؤمنانه لبیک گفته و به کمک برادران و خواهران همنوع خود شتافتند.

در شهرستان‌های بندرعباس، رودان، میناب، قشم و حاجی‌آباد نیز به‌محض اینکه ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا وضعیت سفید اعلام نمایید، مساجد بازگشایی‌شده و نماز جمعه و جماعت در آن برگزارمی‌شود.

به دلیل شیوع ویروس کرونا نماز جماعت برنامه‌های معنوی در مساجد و مکان‌های مذهبی هرمزگان بر اساس تدابیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و تبعیت از این امر از روز جمعه ۹ اسفندماه ۹۸ تعطیل‌شده بود.

به برکت انقلاب اسلامی هم‌اکنون نماز جمعه باشکوه خاصی در ۹۰۰ نقطه ایران و ۲۰ نقطه استان هرمزگان برپا می‌شود.

کد خبر 509484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هرمزگان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha